Markarbete & dressyr

Hej, idag red jag i paddocken med Nadja. Tränade mycket på dressyr och markarbete. I början var Magic lite stel i vänster tygeln, fick säga till han en gång rejält att sluta tick-tacka (han gick med korta steg när jag ville ha långa steg) 
Men gick super efter det. Nu hittade jag nyckeln till varför han har svårt till att gå i form... jag har varit lite för hård i handen och inte slappnat av, så jag provade att länga tyglarna och vara så mjuk jag bara kunde i handen. Han lyssnade så bra då, gick i form och trampade under sig, dock kände jag att han inte fick med bogen tillräckligt men aja. Tog även fram några galoppbommar som jag galopperade över. 4 galoppsprång blev det emellan 2 bommar. Det gick även superbra där också!
Stackars Magic var svullen på vänstra ögat, vad ska man göra...? Kommer säkert bli bra imorgon.
 
Nu sitter jag och Nadja i sängen och bloggar. Hon ska sova över här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Alla har ett namn:
Latmask!

E-postadress: (Endast jag som ser)

Har du en blogg? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0