Stel

Hej, idag red jag i hagen. Inte som planerat. Tränade på samma sak som igår, han var stelare idag än igår. Mest i vänstervarvet. 
Galopperade inte så jättemycket idag heller men jag tränade på att fatta galopp från halt och sakta av från galopp till halt, Magic gick bäst i början och i mitten, sen blev han trött och somsagt stel. Idag ägnade jag hela ridpasset till att få han lösgjord, men i slutet tog det totalt stopp! 
 
Är ganska nöjd över passet, får träna mera på lösgörheten ett tag och se om den övningen jag gör hjälper.
Annars får jag hitta en annan lösning på det. 
 
Imorgon ska jag upp till holmen, ska träna på att göra ett "S" i mitten av ridhuset, jag ska ställa fram 2 bommar som jag har i mitten av "S:et" så tränar jag på att Magic blir stabilare och mer mjuk och följsam. 
 
En bild på "S:et" så ni fattar vad jag menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Alla har ett namn:
Latmask!

E-postadress: (Endast jag som ser)

Har du en blogg? :

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0